Predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Whirlpool Corporation Jeff M. Fettig uviedol, že dôsledky svetovej úverovej krízy pocítil celý svet. Ekonomika sa nachádza vo veľmi náročnej situácii. V USA prudko klesol dopyt po bielej technike a tretí štvrťrok zlepšenie nepriniesol. Negatívne výsledky ovplyvnila aj rekordne vysoká inflácia. Tieto nepriaznivé faktory sa museli kompenzovať zvýšením cien produktov.
Úverová kríza oslabila už tak krehkú globálnu ekonomiku. Neustále klesajúce hodnoty nehnuteľností, zvyšujúca sa nezamestnanosť a veľmi nízka dôvera spotrebiteľov pravdepodobne predĺžia recesiu až do polovice roka 2009. Spoločnosť Whirlpool Corporation musela preto na vzniknutú situáciu reagovať. V celosvetovom meradle plánuje znížiť do konca roka 2009 náklady vo všetkých oblastiach. Znižovanie sa tiež dotkne asi 5000 pracovných miest, vrátane približne tisícky v Európe. Zatvárať európske závody ale spoločnosť neplánuje.
Podľa Fettiga napriek neistému ekonomickému prostrediu spoločnosť Whirlpool prekoná všetky problémy a udrží si svoju pozíciu lídra na trhu bielej techniky. Za podstatné považuje investovať teraz do správnych oblastí, ktoré sú kľúčové pre budúci úspech spoločnosti Whirlpool. Je dôležité zdôrazniť, že stratégia a vízia pre Európu sa nemenia. Spoločnosť Whirlpool bude aj naďalej investovať do výrobných procesov a produktov, ktoré dlhodobo podčiarkujú kvalitu poskytovaných služieb a postavenie firmy v celosvetovom meradle.
Spoločnosť Whirlpool Europe vykázala v 3. štvrťroku 2008 obrat 1,1 miliardy USD (26,77 miliardy SKK), čo predstavuje 9-% medziročný nárast. Objem predaja bol približne rovnaký ako v rovnakom období vlani. Celkový dopyt v priemysle počas 3. štvrťroka klesol medziročne približne o 4 %. Prevádzkový zisk sa znížil na 52 miliónov USD z 84 miliónov USD. Región vykázal zisk z predaja akcií v hodnote 9 miliónov USD v 3. štvrťroku 2008 v porovnaní s 32 miliónmi USD, ktoré získal v 3. kvartáli 2007. Okrem poklesu zisku z predaja akcií hospodárske výsledky v Európe nepriaznivo ovplyvnili vyššie náklady na produkty, ktoré sa priamo odvíjajú od ceny materiálov a ropy, nižšej výrobnej kapacity a nižšej miery prispôsobenia sa fixným nákladom. Tieto rastúce náklady boli podstatne kompenzované priaznivým cenovým mixom produktov počas štvrťroka.
Podľa prezidenta Whirlpool Europe Marca Bitzera k nižším hospodárskym výsledkom v 3. kvartáli viedli nepredvídateľné faktory celosvetového a európskeho obchodu. Rapídny pokles na trhu, faktory ovplyvňujúce menu a neustále rastúce ceny materiálu v posledných rokoch ovplyvnili prevádzkový profit o 3 až 4 %. Krátkodobé aktivity spoločnosti Whirlpool v 3. štvrťroku eliminovali tieto vplyvy len čiastkovo.
(1 USD = 24,335 SKK)
0